+36 70 427 2608, +36 20 941 6307 info@bloomdesign.hu

Mostan színes tintákról álmodom

Legszebb a sárga. Sok-sok levelet
e tintával írnék egy kisleánynak,
egy kisleánynak, akit szeretek.
Krikszkrakszokat, japán betűket írnék
s egy kacskaringós, kedves madarat.
És akarok még sok másszínű tintát,
bronzot, ezüstöt, zöldet, aranyat,
és kellene még sok száz és ezer
és kellene még aztán millió:
tréfás-lila, bor-színű, néma-szürke,
szemérmetes, szerelmes, rikító,
és kellene szomorú-viola
és téglabarna és kék is, de halvány,
akár a színes kapuablak árnya
augusztusi délkor a kapualján.
És akarok még égő-pirosat,
vérszínűt, mint a mérges alkonyat
és akkor írnék, mindig-mindig írnék,
kékkel húgomnak, anyámnak arannyal.
arany-imát írnék az én anyámnak,
arany-tüzet, arany-szót, mint a hajnal.
És el nem unnám, egyre-egyre írnék
egy vén toronyba, szünes-szüntelen.
Oly boldog lennék, Istenem, de boldog.
Kiszínezném vele az életem.

Kosztolányi Dezső, 1910

MIVEL MÁSSAL IS ÁLMODHATNA AZ EGYSZERI WEBDESIGNER:

a színek életünkre valamint testi és lelki egészségünkre gyakorolt hatása köztudomású:bizonyos árnyalatokhoz óhatatlanul vonzódunk, jókedvre derítenek, megnyugtatnak vagy épp energiával töltenek fel, némelyek pedig pont,hogy  lehangolnak, búskomorrá tesznek, esetleg túlzott vibrálásukkal elvonják figyelmünket.

Hunyjuk csak be egy pillanatra a szemünket és próbáljuk meg elképzelni, hogy mennyivel sivárabb lenne a minket körülölelő természet a májusi zöldek megannyi roppanós,friss árnyalata nélkül vagy hányfajta kéket bírunk felfedezni a napsugarak visszatükröződésében a mámoros tenger színeiben.

Azt hiszem, mindannyian álltunk már meg útjaink során egy-egy tündöklően sárga repce-vagy napraforgómezőt megcsodálni és abban is biztosak lehetünk, ha elhalad mellettünk egy tűzpiros ruhát viselő hölgy, akkor a környezetében minden szempár rá fog szegeződni.

A színek, ha kell, akár gyógyíthatnak is: a színterápia évezredek óta kedvelt eleme az alternatív gyógyászatnak és elképzelni is nehéz, hogy az egyes reklámok készítői vagy bevásárlóközpontok/szupermarketek/éttermek tervezői mennyi és mennyi kódolt üzenetet rejtenek el színválasztásaikban, hogy befolyásoljanak,vásárlásra avagy fogyasztásra ösztönözzenek bennünket.

Mindenkinek vannak olyan ruhái, amelyeket viselve a szokásosnál is több bókot kap: ennek az az oka, hogy bőr-,szem-,és hajszín alapján minket is be lehet sorolni ún. tavasz,nyár, ősz vagy tél alaptípusokba. Saját színeink alapos ismerete tehát a kulcsa, hogy mely árnyalatok állnak nekünk különösen jól, melyek emelik ki a lehető legkedvezőbben adottságainkat és melyeket érdemes kerülnünk.

De színekkel csodaszép nyelvünk érzelmek kifejezésére is képes: gondoljunk csak arra, hogy a kevésbé vonzó külsejű személyeket szürke verebekként szoktuk emlegetni, a sárga irigység önt el bennünket, ha valaki sikerének nem őszintén örülünk, elpirulunk, ha valami izgalom ér bennünket vagy a lila ködöt emlegetjük, ha valamiről sejtelmünk sincsen.

De lila nemcsak a köd tud lenni, hanem 2018-ban az év színének is ezt választotta a híres színguru Pantone vállalat, amely aztán a teljes kreatív ipart befolyásolja kerek egy esztendőn keresztül:az év színe nyomot nemcsak a divat-és szépségiparban hagy, de lakberendezésben vagy a nyomdászatban is.  Lee Eisenman, a Pantone igazgatója indoklásukban azt mondta, az árnyalat pont olyan összetett, mint a világ, amiben jelenleg élünk. „A lila egy bonyolult szín. Bonyolult világban élünk, ezért egy bonyolult színt választottunk.”

A LILÁBAN VALÓBAN VAN VALAMI MISZTIKUS:

elég Provence -vagy ha picit patrióták vagyunk-, Tihany levendulamezőire gondolnunk, de megkapó látvány egy tál lila füge vagy egy hatalmas csokor, tradícionális Anyák-napi orgona is. Izgalmas, kreatív, minden árnyalatában egyedi és energikus szín:összes tulajdonsága adott volt ahhoz, hogy- attól függetlenül,hogy történetesen az év színévé is választották- mi is arculatunk egyik meghatározó alappillérévé tegyük.

SZÍNEKKEL, BETŰTÍPUSOKKAL, AKCIÓGOMBOKKAL ÁLMODUNK ÉS ÉBREDÜNK:

úgy gondoljuk, hogy a leginkább ügyfélhez passzoló arculat kitalálásához nálunk egy-másfél órás ingyenes, személyes konzultáció dukál, ahol egyeztetjük az elképzeléseidet, a design-hoz leginkább illő szín-és formavilágot, képet alkotunk a vállalkozásodról és jómagadról, hogy a lehető legelégedettebben kezdhesd el magadat és szolgáltatásodat hirdetni az interneten és a legbüszkébben nyújthasd át egyedi névjegykártyádat személyes találkozók alkalmával.

Kiemelt alapkép forrása: Pinterest